Din cele mai vechi timpuri, comunicarea prin intermediul semnelor și al imaginilor a ocupat un rol important în schimburile interumane. Percepția vizuală a constituit adeseori un centru în jurul căruia au gravitat și s-au succedat diferite etape în istoria artei și a arhitecturii, curente și tendințe în domenii diverse, de la desen și grafică la amenajări interioare, și mai recent, branding și advertising.
Trăim în era informației. Cu atât mai mult acum, informația vine spre noi sub diferite forme, încercând să ne capteze atenția. Ceea ce face diferența între mesajele recepționate și cele pe care le ignorăm, de multe ori, este calitatea vizuală pe care informația o îmbracă.
Suntem mai receptivi la un mesaj vizual simplu, atractiv, coerent, concis, convingător. O anumită grafică poate ancora un proiect vizual în tendințe actuale, ceea ce extinde segmentul de public interesat, sau îl poate condamna la a fi ignorat sau privit fără interes.
Atelierul de comunicare vizuală creativă are având ca scop inițierea în comunicarea prin design-ul grafic, logo-uri, afișe și diferite elemente de identitate vizuală. Se va produce, astfel, familiarizarea cu principiile, tehnicile şi etica comunicării prin design grafic.
Prin linie și simbol, suprafață și culoarea, text (dimensiuni, font, ierarhie), concept, compoziție, logo și afiș se pot realiza multe- de aceea o să fie dicutat fiecare aspect, în parte. La finalul atelierului, fiecare participant va fi invitat să își creeze propriul afiș.